Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van sippie en klaas buwalda - WaarBenJij.nu Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van sippie en klaas buwalda - WaarBenJij.nu

Cuenca

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg sippie en klaas

23 Oktober 2009 | Ecuador, Cuenca

We zijn ondertussen doorgereisd naar Cuenca. de woordkeus doorgereisd is een bewuste, aangezien we een paar stukjes met de bus zijn gegaan. Van Banos zijn we per bus naar Riobamba gegaan zodat we op tijd zouden zijn voor de beroemde treinreis van Riobamba naar Alausi met de Nariz del Diablo. De trein waar je op het dak zou kunnen zitten om zo een diepe kloof in te rijden.
In Riobamba aangekomen bleek de trein volgeboekt te zijn. Natuurlijk zijn we de volgende ochtend om 6 uur wel gaan kijken naar het vertrek van deze beroemde trein…..en het bleek een soort bus te zijn geworden op een treinonderstel. De teleurstelling over de gemiste treinreis was daarmee acuut verdwenen. Daar kwam wel meteen een nieuwe voor in de plaats: We zijn bestolen in het hotel waar we hebben overnacht. Wat geld, een zaklantaarn en verrekijker, een usb-stickje en de reserve fietssleutel van S gejat. (Overigens ontdekten we de diefstal pas een dag later) Balen dus.
Dan maar fietsen naar Alausi, met een tussenstop in Guamote, waar we overnacht hebben in een belgisch guesthouse. Het was een belgisch project om met dit guesthouse een schooltje te runnen voor de plaatselijke bevolking. Dit lukt hun al 10 jaar. Het was er ook heel gezellig.. Het was een prachtige route, maar het blijft zwaar, dat fietsen op grote hoogte. Alles boven de 3000 meter. Ook zijn de regens in Ecuador begonnen. De lokale bevolking is er blij mee, wij wat minder omdat het al vanaf een uur of twee begint, waardoor onze fietsdag wel heel kort wordt.
Van Alausi naar Cuenca zijn we daarom ook met de bus gegaan. Ook mooi en wat waren we blij met de keus voor de bus toen we alle stijgingen zagen, zeker toen het ’s middags ook weer eens begon te regenen.
Cuenca is een fijne stad om te zijn. Vandaag hebben we een tour gedaan naar het Cajas National Park. Eindelijk wilde llama’s gezien tijdens een fantastische wandeling door paramo en cloudforest. Prachtige vergezichten en onnoemelijk veel meertjes.

PS we genieten ook erg van jullie reacties op onze site, blijf dat vooral doen, we zijn nl nog steeds wel geïnteresseerd in wat er zoal ‘thuis’ gebeurt.

PPS de cuy ( cavia) was heel lekker, maar wel wat weinig vlees.

• 23 Oktober 2009 - 18:21

Kirstin:

Fantastische foto's!
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Jammer dat jullie nu ook een negatieve ervaring rijker zijn, hopelijk blijft het hierbij.

groetjes Kirstin

• 24 Oktober 2009 - 10:25

Wim W. (collega):

Hoi Klaas en Sippie,

Leuk om jullie zo te volgen. En deze site is daar een prima middel voor. Petje af voor die fietstochten bergop bij die grote hoogte! Volgende keer een zuurstoffles mee op de fiets ;-) Veel plezier toegewenst bij het vervolg.

Groeten, Wim.

• 25 Oktober 2009 - 13:26

Anna:

Hoi, wat een mooie watervallen, ja, dat spreekt me wel aan. iemand is vast heel blij met jullie mooie zaklantaarn en de rest, maar dat jullie balen kan ik me goed voorstellen. gisteren 15 elzen 2 berk omgezaagd. 4 els ligt er nog, halen we morgen op. Ach, de 1 reist en de ander zaagt. het is vandaag mooi weer, 13 graden en de zon schijnt.
    Ze zijn bezig met de hoofdweg te vernieuwen, verbreden met 40 cm, nieuw asfalt, we rijden nu over het fietspad, heeft wel wat, kom je een bus tegen op het fietspad, best wel grappig.nou, het gaat jullie goed en tot kijk maar weer. liefs anna.

• 25 Oktober 2009 - 13:29

Monique:

Ha dappere dodo's,

Wat ontzettend leuk jullie reis zo te kunnen volgen. De foto's zijn watertandend mooi, maar ik begrijp uit het verslag dat jullie ook stevig afzien. Het genieten staat vooruit, zo lijkt het. Leuk die foto van jullie beiden: nu is het nog "echter" voor mij als achterblijver.

Sippie, ik heb net een twee-daagse training gedaan bij Phoenix over brein, lichaam en zelfbewustzijn. Buitengewoon interessant qua info over breininzichten. Daarnaast deden we ook veel lichaamswerk om zelf bewuster te worden van hoe reacties bij jezelf werken. Zo heb ik minutenlang met mijn oor op iemands hart gestaan, en toen andersom. Beetje systemisch werk erbij, leuke dingen voor de mensen! Qua lichaamsbewustzijn doen jullie het natuurlijk veel beter en intenser!

Binnenkort hebben weer een NLP middagje: je krijgt natuurlijk een verslagje! Heel veel plezier samen daar aan de andere kant van de aardbol. Veel liefs
    Monique

• 26 Oktober 2009 - 06:25

Ellen Buis:

Hoi Sippie en Klaas,
    Wat leuk om jullie reis te kunnen volgen. Ik geniet ook iedere keer van de foto's. Wat is het daar mooi. Het lijkt me wel enorm veel werk om het bij te houden,m aar tot nu toe lukt het jullie uitstekend. jammer dat jullie bestolen zijn, maar hellaas kan dat overal gebeuren. We hebbenhet gewoon druk met het volgen van jullie reis en die van Henk Pater. Hij houdet het ook goed bij allemaal. Verder geen n ieuws uit Groningen. Groeten,
    Ellen

• 27 Oktober 2009 - 10:23

José (collega Van S.:

Wat een prachtige foto's.. Cavia gegeten? Dat doet me gelijk denken aan grenzenloos verliefd, daar was een Nederlandse meid die zwanger was van een Ecuadoriaan en die liet daar een echo maken.... Er werd een levende cavia over de buik gewreven en vervolgens werd het beestje opengescheurd en aan de hand van wat daar werd aangetroffen werd bepaald of het een jongetje, meisje werd en of het gezond was of niet... Dit is zelfs op verzoek van Marc Marie nog een keertje in DWDD geweest... brrr

Ga zo door mensen, en blijf vooral schrijven en prachtige foto's maken!

Groeten

• 27 Oktober 2009 - 16:04

Paul Monninkhof:

Kan me voorstellen dat het fietsen in deze mooie bergen wat zwaarder wordt. Volgens mij komen jullie zeer afgetraind terug. Let maar niet op de regen, hier in Nederland is het regenseizoen ook al begonnen. Met Klaas3 gaat het minder goed, Jan B. moet zich wel af en toe afreageren. Goede vakantie verder.

• 27 Oktober 2009 - 17:20

Trea:

Hoi Sippie en Klaas
    Balen van de gestolen spullen. Wie steelt er nou een reservesleuteltje? Zal dat nog wat opleveren op de zwarte markt?
    Hier alles ok? Mijn steile hellingen diepe dal bestond uit enige relatieperikelen met J. Gelukkig weer overleefd.
    Geniet van jullie fotoos. Gelukkig dat de camera niet gejat is. Altijd bij je houden, ook tijdens een dutje, en wat je nog meer in bed doet (ha ha)
    Dikke kus Trea

• 27 Oktober 2009 - 17:57

D&M:

Mooie watervallen hoor!!
    Spectaculair om er zelfs door heen te fietsen.
    Thuis is Dina veel bij ons op bezoek. We zijn nog veel buiten omdat het weer nog vrij goed is.

• 27 Oktober 2009 - 19:59

Aach En Oane:

wat een prachtig verhaal al en wat een schitterde foto´s.
    Volgens mij is het geweldig om zo op vakantie te gaan en zelf de zaken te regelen en mensen te ontmoeten in hun werkelijke leven.
    Wij zijn benieuwd naar de rest en veel plezier daar met jullie tweeen en natuurlijk al die mensen die jullie ontmoeten.

• 28 Oktober 2009 - 21:26

Hilma:

Heb ik jullie toch gevonden via linkedin. Dacht namelijk dat jullie nog niet weg waren. Het klinkt allemaal fantastisch. Ik heb enorm respect voor zulke fietspaden omhoog! Hou vol en geniet van alles!

• 29 Oktober 2009 - 14:19

Janny:

Ha die Klaas en Sippie! Op de foto's nog niet veel korte broeken...Volgende keer graag foto van jullie kuiten met meetlintje erbij. zo kunnen we jullie ballonkuitengroei bijhouden.
    Bij ons gaat het poerbest. Wintersportvakantie is alweer geboekt! Ik zag ook een bergtop met sneeuw op jullie foto's, kun je daar ook skieen? Misschien een bus op een paar skies lassen...
    Tot de volgende keer laiferts!
    Liefs van Lubbert en Janny

• 30 Oktober 2009 - 14:50

Richard Van Der Lans:

Hoi Sippie,

Leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Wel erg balen van de diefstal. Dat voelt natuurlijk nooit goed. Hier in holland wordt het al lekker koud en donker en de sint staat al te trappelen. Bij Lefier alles verder goed.

Ik wens jullie alle goeds en geen ruzie maken he ;0)

• 31 Oktober 2009 - 11:30

Dick:

groeten uit groningen

• 31 Oktober 2009 - 13:08

Anna:

hoi klaas en sippie, ton heeft gisteren een hartaanvalletje gehad, ligt nu op hartbewaking, vanavond waarschijnlijk op een gewone zaal. dinsdag hartcatheterisatie. was even schrikken, maar komt weer goed. mag 3 x per dag 20 min. op bezoek.ga straks even met jasper heen.hij ligt in assen, dus dat is lekker dichtbij. verder gaat het goed.tis mooi weer, ga zo mijn huishouden van jan steen doen. nou, luitjes geniet ervan en tot kiekus. liefs, anna

• 01 November 2009 - 16:45

Anna:

hoi klaas en sippie, ton is vandaag van de hartbewaking af en ligt nu op een gewone verpleegkamer met 4 bedden. morgen scan overmorgen hartcatherisatie.
    een stukje dichter bij de uitgang.
    het regent tis herfst.
    liefs anna

• 02 November 2009 - 21:43

Boyd:

hoe gaat het daar mooi fotos

• 03 November 2009 - 19:05

Eetgroep:

Hoi Klaas en Sippie,

Het eten is op en we hebben net jullie foto's bekeken. Even een groet uit Groningen van ons drieën. Uitgebreidere reacties volgen nog wel een keer. Veel plezier op jullie reis.