1e fietsweek - Reisverslag uit Baños, Ecuador van sippie en klaas buwalda - WaarBenJij.nu 1e fietsweek - Reisverslag uit Baños, Ecuador van sippie en klaas buwalda - WaarBenJij.nu

1e fietsweek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg sippie en klaas

15 Oktober 2009 | Ecuador, Baños

We zijn ondertussen een paar fietsdagen op pad. Op aanraden van een Nederlandse SNP-reisleider zijn we gestart met een voor ons veel te zware tocht door het Cotopaxi National Park. Cotopaxi is 1 van de vele vulkanen die dit land telt, en is zo’n dikke 6000 m hoog. De weg die wij hebben gevonden omhoog ging echt razendsteil en was verhard met allemaal losse keitjes en dat alles op grote hoogte. Dag 1 hebben we die gids vervloekt. Het was zo loeizwaar dat we niet meer dan 15 km zijn opgeschoten waarbij we wel van 2500m naar bijna 3600 m zijn geklommen. Maar wel moooooi! Tegen 4-en waren wij uitgeput, de Cotopaxi had zich in de wolken verborgen en het weer werd steeds dreigender. Gelukkig zagen we een lichtje branden bij een soort van hacienda. Daar mochten we de tent opzetten, en meteen begon het ook te hozen.
De pasta die we als noodvoer in de fietstas hadden zitten bleek erg goed van pas te komen. Om 7 uur lagen we volkomen gevloerd in ons tentje om door te slapen tot 6 uur ’s ochtends toen we werden gewekt door de geluiden van de werklui op de hacienda. Dag 2 was ongeveer evenzwaar, we moesten nu wel door, verder omhoog, om uiteindelijk af te kunnen dalen naar Machachi. Maar mooi was het wel. Het enige wat je hoort zijn een paar vogels en wat insecten, soms heb je ineens een prachtig uitzicht op de besneeuwde top van de vulkaan, prachtige uitzichten over valleien. Schitterend.
Toch hebben we er voor gekozen om na deze twee dagen het asfalt van de panamericana op te zoeken. Dé grote weg van noord naar zuid. Die blijkt toch minder druk dan we verwacht hadden en is goed te fietsen. Jammer van de uitlaatgassen, want van schone auto’s hebben ze hier niet echt gehoord. Nu konden we ineens ook weer wat meer km fietsen. Van Machachi naar Latacunga gefietst en vervolgens door gefietst naar Baños. Die laatste route was er een van veel klimmen en dalen. Een beetje gespijbeld hebben we hier wel, want tot twee keer toe hebben we met een camionet meegelift naar boven. Afdalen is fantastisch! Dit stadje ligt weer vrij laag (1800m) en is bekend om haar thermaal-baden. Lekker een beetje relaxen in water van zo’n 35 graden. Ook de full body massage daarna was heerlijk. Lekker een dagje relaxen, en morgen afdalen naar Puyo, langs veel watervallen.

  • 16 Oktober 2009 - 17:56

    Annelies:

    Yeeeeeeeeeee, nog maar zo kort weg en al zoveel gedaan! Wat ziet het er heerlijk uit. Beetje afzien en dan weer eindeloos genieten... Hm, de foto's alleen al maken het hoofd leeg. Wat zal het wel niet zijn in het echie......

  • 19 Oktober 2009 - 10:04

    Aad Van Iperenburg:

    Hoi Klaas,

    Leuk jullie verslag te lezen en de foto's van het mooie Zuid-Amerika te kunnen bekijken.

    Zo te lezen kom je uiteindelijk in topconditie weer terug in NL :-))

    Groeten,
    Aad van Iperenburg

  • 19 Oktober 2009 - 14:12

    Vera Buwalda:

    Hey hoi! Wij zijn net terug van ons tripje Canada en nu weer eens even kijken wat jullie allemaal doen en hebben gedaan: wat veel al!! En wat een steile helling!!! Verschrikkelijk!! Lopend is dat nog niet eens goed te doen ;)

    Wat hebben jullie ook prachtige foto's! En die dieren in die parken: ontzettend mooi!

    Geniet ervan en we houden jullie in de gaten ;)

  • 21 Oktober 2009 - 13:08

    Anna:

    Hoi klaas en sippie, als ik dit fietsverhaal lees word ik al moe, maar ik kan me voorstellen dat het een schitterende belevenis is.Ook mooi dat er fotoos te zien zijn. krijg ik wel een indruk van jullie omgeving. vind dit wel fantastisch dat dit zomaar via internet kan.wij houden ons nog een paar weekjes zoet met bomen, gaat goed, maar wel vermoeiend. morgen waarschijnlijk 2 elzen en 1 populier. ik wens jullie nog fijne dagen,weken, maanden enzovoort. Gisteren met hanna naar zuidlaren geweest, er waren 2319 paarden! en de mensen waren niet te tellen. als haringen in de ton soms.ik was niet van plan om over de paardenmarkt te gaan, maar na een gesprek in de auto met hanna (file vanaf tynaarlo naar zuidlaren)kwamen we overeen dat als ik met haar over de paardenmarkt zou gaan, ging zij met mij mee naar de kermis. Het enige wat ik leuk vind op de kermis is het muntapparaat, rock en roll geheten.kan ik me erg mee vermaken. was ook erg geslaagd, we hadden 11000 punten gewonnen. kon je een prijs uitzoeken. wel 3 aanstekers gewonnen. Op de paardenmarkt hanna bij haar vest vastgehouden, achter haar gelopen, en steeds alert op paarden. links rechts voor en achter. roepen ze PAS OP!, dan weet je dat je snel moet zijn. hart klopt 80, gevoel, hier wil ik niet zijn, maar ja, schijnt goed te zijn voor angsten om jezelf ermee te confronteren, dus. Op tv gehoord dat er 1 iemand getrapt is door een paard. valt mee toch?, maar je zal het maar zijn. hele dag naar de kloten. en je lijf ook.Maar gelukkig had ik mijn paardenmeisje bij me, die zei: ik hou ze wel tegen en dat kan ze en doet ze ook. wel veilig gevoel. nou, die genen heeft ze niet van mij.klaas en sippie, dat was het wel zoon beetje. liefs anna.

  • 22 Oktober 2009 - 08:07

    Margriet Buwalda:

    Wat een topconditie zullen jullie krijgen, lopen,fietsen,lopen,fietsen.....Wij willen jullie bedanken voor het leuke shirtje voor Matthijs. Zelfs de mooie envelop gaan we bewaren. Uit Ecuador zal hij wel nooit weer een mooi kado krijgen!

  • 27 November 2009 - 10:02

    Klaas Sybrandy:

    dapper hoor, direct al zo'n steile helling, jullie zijn echte helden!Maar stiekum ben ik erg jaloers op jullie , ik ga gauw verde lezen. Heb tijd over want ik ben geblesseerd, dus vandaag niet volleyballen, dat is balenSuc6!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Baños

fietsen in zuid amerika

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2010

Rio de Janeiro

06 Maart 2010

Watervallen en moerassen

21 Februari 2010

in de voetsporen van Max en Wax

10 Februari 2010

Wijn, tarantula’s en schroeiende hitte

31 Januari 2010

meren en veel wijn
sippie en klaas

Actief sinds 30 Aug. 2009
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 51792

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 26 Januari 2015

rondje ZO Azie

29 September 2009 - 15 Maart 2010

fietsen in zuid amerika

Landen bezocht: