Napo wildlife center - Reisverslag uit Añangu, Ecuador van sippie en klaas buwalda - WaarBenJij.nu Napo wildlife center - Reisverslag uit Añangu, Ecuador van sippie en klaas buwalda - WaarBenJij.nu

Napo wildlife center

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg sippie en klaas

10 Oktober 2009 | Ecuador, Añangu

We zijn weer terug in Quito van ons weekje jungle. Het was fantastisch, ook al mocht ik het van Ruben – onze gids- geen jungle noemen. Het was een tropisch regenwoud, en dat is veel minder dicht begroeid dan een jungle. En dat komt dan weer door de vele hoge bomen die vrijwel al het licht wegnemen. De napo wildlife center lodge lag echt midden in het oerwoud, maar was wel van veel luxe voorzien. ( stroom en heet water voor de douche) Ook de cabana’s waren ruim en schoon. De dagen begonnen al vroeg om half zes, want dan kon je het meeste zien. Met een kano of gewoon lopend door het bos hebben we veel meegemaakt. Heel veel prachtige vogels en allerlei soorten aapjes. Ook hebben we een tapir gezien, die sprong voor onze kano in het water, en zwom naar de overkant. Hij was met zijn groot lijf ( pony op korte pootjes ) zeer snel weer verdwenen. Te snel voor een foto jammer genoeg. Bij de lodge was een prachtig meer, waar we overdag lekker in hebben gezwommen. Dan was het te warm voor een excursie, en sowieso lagen alle beesten dan ook te suffen. Het meer stikte ook van de piranhas, maar het was wel veilig volgens onze Ruben. De eerste keer moesten we daarom wel even een drempeltje over. Later bleek ook dat het meer vol zat met kaaimannen. Die deden overdag ook niets, alweer volgens Ruben. Sippie is nog een keer haar sportbril verloren in het water met een duik. Die hebben we later al grabbelend in de prut op de bodem gelukkig teruggevonden.
Donderdagmorgen tijdens het ontbijt werd er ineens geroepen, dat we naar het meer moesten rennen. Er kwamen twee giant otters voorbij gezwommen! Prachtige beesten van wel 2 meter lang. Ook hier natuurlijk geen foto toestel bij de hand, want die hadden we niet mee naar het ontbijt. Sneu. Maar wel heel leuk dat we ze wel gezien hebben, want dat gebeurt lang niet elke dag. Het is moeilijk om in het oerwoud de beesten te ontdekken, want al was het dan geen jungle, het was wel dicht begroeid. Onze gids wees ons meestal op de vogels, kikkers, aapjes en reptielen. De vlinders zagen we meestal wel zelf, die waren wel gemakkelijk. Nog een hoogtepunt was de parrot claylick. Hier komen heel veel soorten papagaaien, parkieten en ara’s klei eten. Er zit een stofje in dat het gif van de vruchten die ze eten neutraliseert. Hier hebben we echt honderden, zo niet duizenden papagaaien op een hoop gezien. Ook fantastisch was de tocht dwars door het oerwoud. Lekker door de modder en water ploeteren, de laarzen werden door de lodge verzorgd.
Het verschil met een bos in europa is dat er hier veel meer verschillende soorten bomen zijn. Eigenlijk is elke boom die je ziet weer een andere. En elke boom is ook weer begroeid met allerlei verschillende planten. Eigenlijk zie je van 1 boom zelden nog een andere binnen een straal van 1 km.
In Quito gaan we opnieuw een dagje aan de hoogte wennen en dan gaan we zondag beginnen

• 10 Oktober 2009 - 20:20

Elizabeth:

Hoi Sippie en Klaas,
    Wat hebben jullie in zo'n korte tijd al veel gezien en gedaan. Mooie foto's!
    Succes zondag! Kalm aan en niet direct lek rijden;-)
    Groetjes
    Elizabeth

• 11 Oktober 2009 - 09:34

P En F:

wat een prachtig verslag hartstikke leuk om jullie zo te volgen. gr. penf.

• 11 Oktober 2009 - 13:39

Anneke:

Leuk om jullie belevenissen te volgen. Lijkt me fantastisch, die jungle. Dat is weer eens wat anders dan de Appelbergense wildernis. Ik ben in de Onnerpolder op zoek geweest naar de koereiger en de visarend. Fantastisch om die te aanschouwen.Dan begrijp je ook wel hoe ik onder de indruk was van jullie foto's. m.n. van die "prachtige vogel". Veel succes met de reis.

• 11 Oktober 2009 - 18:18

Daniel En Margriet:

Hallo buren,

Wij zijn net weer terug gekomen en hebben onze vriendin Dina al meteen begroet. Boris scharrelt ook rond in onze tuin.

Jullie hebben al enkele mooie foto´s genomen, terwijl jullie nog maar net zijn begonnen.
    Per abuis is er bij ons een brief van het Hilton hotel bezorgd. Deze hebben we keurig bij julie in de bus gedaan en je kunt wel raden wat er in staat.

Veel plezier gewenst!!

• 13 Oktober 2009 - 08:18

Anna:

Hallo sippie en klaas, wat een geweldig avontuur, nu reeds, mooie fotoos, mooie natuur, maar niet voor mij geschikt, beesten te eng, maar voor jullie is het volgens mij 1 groot feest. lekker genieten van alle leuke nieuwe avonturen. wij gaan straks weer bomen vellen. berken vandaag, stuk of 10. hier is het droog en ongeveer 12 graden. prima temp. we krijgen het toch wel warm. we hebben nu 33 bomen binnen. niet allemaal dikke hoor. klaas en sippie, niet meer ziek worden, dan is het genieten gemakkelijker. ken je de mop van de vrouw en de man? vrouw zegt: vroeger smsten we al, smorgens middags en savonds, toen september maart september,nu nog soms met sinterklaas.
    oke, dat was dan een berichtje van mij, tot kijk. liefs,anna.

• 13 Oktober 2009 - 12:17

Jan Hendrik:

Hoi Sippie en Klaas,

Fantastische verslagen. Erg boeiend om te lezen en prachtige foto's.

Johan Duut vertelde net dat hij vader wordt. Zo zie je maar, ben je ven weg en dan dit al weer...

Ben benieuwd naar de volgende (fiets?)verhalen.

JH

• 15 Oktober 2009 - 16:32

Trea:

Ha sippie en klaas.
    stoer hoor in die jungle en vooral in dat meer zwemmen. Een foto samen badderend met de kaaiman of piranja zat er niet in? in vervolg graag fototoestel altijd om de nek hangen en passende fotoos bij het verhaal anders geloof ik het verhaal niet meer, ha ha.
    Mbt koor druk aan het oefenen. Tevens zijn er plannen om Oud en Nieuw gezamelijk te vieren in jullie huis. Zolang we de troep maar opruimen lijkt mij dat geen probleem, toch? Verder is Argentinie geplaatst voor het WK voetbal. Maradona in tranen en in NL gaat het slecht met ome Dirk Scheringa. Jullie hebben daar toch geen rekening lopen mag ik hopen. Geniet van jullie avontuur en tot de volgende keer.
    by the way al cavia gegeten?
    xxx Trea

• 24 December 2009 - 20:58

Lambèrt:

hoi sippy en reisgenote
    fijn om te zien dat het goed met je gaat
    tis hier dik winter 30 tot 40 cm sneeuw.
    heb je verslag gelezen en zie dat het daar prachtig is aan je fotos en filmpjes.
    geniet er van thers is more then work.
    ben intussen in vaste dienst bij lefier dus goed gevoel.
    ga je goed en alvast prettige feestdagen en een goed 2010 met elkaar tot gauw
    groetjes vanuit lieveren lambèrt