Otavalo en quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van sippie en klaas buwalda - WaarBenJij.nu Otavalo en quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van sippie en klaas buwalda - WaarBenJij.nu

Otavalo en quito

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg sippie en klaas

04 Oktober 2009 | Ecuador, Quito

We zijn nog steeds in Quito en hebben dus nog de mogelijkheid om in ons hotel gebruik te maken van internet. Dat doen we dan ook graag. Nog niet echt afgekickt blijkbaar.
Op zaterdag zijn we naar de markt in Otavalo gegaan, een dorpje zo’n 2 uur bussen vanaf Quito. Op deze markt komen vele indigena’s (inheemse bevolking) uit de omgeving hun waren verkopen. Prachtige mensen. We hebben niet veel gekocht, maar wel erg veel foto’s gemaakt, waarvan enkele met een hoog Novib-gehalte. Het voelt bijzonder om zomaar op zo’n markt rond te lopen alsof het heel gewoon is.
Op zondag zijn we voor het eerst een rondje gaan fietsen in Quito. Door een enorm park gefietst, waar ze een heus fietspad omheen hebben gelegd. Het is een echt gebruikspark, allemaal mensen die aan het sporten zijn, of op een andere manier zich vermaken. En natuurlijk enorm veel drink en eten stalletjes. Wat ook wel bijzonder was, is dat ze hier elke zondag de grootste verkeersader afzetten voor autoverkeer, zodat je er kunt fietsen en wandelen. Dat doen de mensen hier dan ook in grote getale. Een beetje zoals in nederland de auto vrije zondag. Wat we niet verwacht hadden, is dat ze in Quito op enkele plekken heuse fietspaden hebben. Heel handig met dat drukke verkeer.
Morgen gaan we 5 dagen de jungle in. Eerst een uur vliegen, dan 2 uren op een snelle motorboot, en dan nog twee uur peddelen, en dan zijn we bij het napo wildlife center.
(www.napowildlifecenter.com ) Volgende week vrijdag komen we terug in Quito. Het lijkt ons fantastisch om te doen.
En nee, nog geen cavia gegeten.

• 05 Oktober 2009 - 06:12

Brenda:

Wat een mooie foto's, ziet er goed uit! Als je dit leest, ben je wrs al terug uit de jungle. Leuk geweest?

• 05 Oktober 2009 - 09:21

Janny:

'k krijg er kriebels van in mijn buik, wauwie! Goed om te horen dat jullie het zo naar de zin hebben. Voor de gein zou ik gewoon ook even kotsen in de jungle. Of stond die al op je lijstje?
    We zijn benieuwd naar jullie volgende verslag. Have fun!

• 07 Oktober 2009 - 07:59

Paul P.:

Heb nu pas tijd gevonden om de site te bekijken. Ben blij dat de misselijkheid over is en jullie nu echt kunnen gaan genieten. Foto's zijn prachtig.

• 07 Oktober 2009 - 18:00

Margriet Buwalda:

Leuk om jullie zo bij te houden waar jullie vertoeven. Mooie foto's! Een hele andere wereld!

• 09 Oktober 2009 - 18:10

Michel:

Hee, Dat ziet er goed uit. Ik ben benieuwd hoe het bevalt in de jungle.
    Otavalo hebben wij toen ook bezocht op de motorfiets. Als je dan op zo'n zanderig weggetje tegen een bergwand een bus tegenkomt krijg je toch een hele andere kijk op bussen en haar chauffeurs.

Blijft gek, nog gen dag vliegen en de prachtige foto's tonen een hele andere wereld.

Blijven genieten en schrijven !

Michel