Quito vervolg - Reisverslag uit Quito, Ecuador van sippie en klaas buwalda - WaarBenJij.nu Quito vervolg - Reisverslag uit Quito, Ecuador van sippie en klaas buwalda - WaarBenJij.nu

Quito vervolg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg sippie en klaas

02 Oktober 2009 | Ecuador, Quito

De eerste twee dagen Quito zijn vooral voorbijgegaan in de roes van de hoogte. Ik was er zelfs zo ziek van dat ik aan het lijstje bijzondere plaatsen om over te geven, nu ook de tuin van het Hilton in Quito kan toevoegen.
Vandaag is het helemaal over: we zijn geacclimatiseerd.
Een spannende kabelbaantocht naar de flanken van de vulkaan pinchincha op 4100 m hoogte gaf ons een fantastisch uitzicht op de stad en de omliggende vulkanen.
In de oude stad zijn we op zoek gegaan naar de kathedraal met een schildering waarbij een cavia het laatste avondmaal is. In dezelfde kathedraal ontdekten we een schilderij met de drie wijzen en een llama. Prachtig zo’n combi van europees katholicisme en een vleugje zuid-amerikaanse gewoontes.
Verder hebben we lekker gewandeld door de oude stad. Prachtige straatjes en plaza’s. Wat op terrassen gezeten en gekeken naar wat er zoal op straat gebeurt. (wat opvalt is de hoeveelheid politie en security-mensen.) En we hebben ons vermaakt in de wijk Mariscal, ook wel gringolandia genoemd aangezien hier alle expats vertoeven.
Oh, by the way, het is hier prachtig weer. Zo tussen de 20 en 23 graden met een enkele onweersbui aan het einde van de dag.
De fietsjes hebben we nog niet ingewijd op dit continent. Dat duurt ook nog even, aangezien we eerst nog een tochtje naar de jungle gaan maken vanuit Quito.

• 03 Oktober 2009 - 06:46

Charlotte:

Hoi hoi,

De eerste foto's, wat leuk! Kunnen wij ook een beetje meegenieten. Hey, veel plezier!
    Volg jullie wel.

Doei, Charlot

• 03 Oktober 2009 - 16:09

Henk En Lia:

mooie foto's, goed dat jullie aan de hoogte gewend zijn.
    Zullen blijven volgen via dit medium.
    Geniet er van.

H & L

• 03 Oktober 2009 - 17:00

Adri En Benno:

Hoi Sippie en Klaas,

Nou, dat lijkt goed toeven daar. Leuk om jullie zo te kunnen volgen! Veel plezier en tot de volgende mail
    Groet, Adri en Benno

• 04 Oktober 2009 - 15:46

Trea :

Ha die Sippie en Klaas
    vanwaar die dikke jassen als het boven 20 gr is? (grapje)
    Hebben jullie al cavia gegeten, als eerste avondmaaltijd?
    Prachtige fotoos trouwens. En ook mooie verhalen.
    Hier typisch herfstweer met bijbehorende sjagrijn. Geniet van het zonnetje en het mooie land.
    Groetjes Trea

• 04 Oktober 2009 - 19:38

Sjoukje:

veel plezier daar en we kijken uit naar de lijst met bijzondere plekken voor de lediging van de maag...

• 05 Oktober 2009 - 09:35

Ellen:

Mooie foto's. Vooral dat varken op de markt. Ik ben vandaag aan een nieuwe carriere als secretaresse begonnen. Nu Myra en Meity weg zijn, mag ik voor een deel van de tijd bijspringen. Nou ja, beter dan idle schrijven. Maar je mist hier niets. De herfst is inmiddels ook begonnen. Veel regen en storm. Veel plezier verder

Groetjes Ellen