in de voetsporen van Max en Wax - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van sippie en klaas buwalda - WaarBenJij.nu in de voetsporen van Max en Wax - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van sippie en klaas buwalda - WaarBenJij.nu

in de voetsporen van Max en Wax

Door: klaas en sippie

Blijf op de hoogte en volg sippie en klaas

21 Februari 2010 | Argentinië, Córdoba

In Bariloche ontmoeten we Tiny en Elizabeth op het vliegveld. Het was nog even spannend, want hun vlucht was gecancelled….maar uiteindelijk verschenen ze toch als twee bleekscheten uit de Nederlandse winter hier in het zomerse Argentinie.

De gehuurde auto bleek niet beschikbaar te zijn op het vliegveld. Jammer, geen Ford Eco-sport. Gezien het hoogseizoen hier lukte het ons wel om een geschikte auto te vinden, maar pas over twee dagen.
Dat gaf ons de mogelijkheid om in de voetsporen van onze kroonprins te treden. Koffiedrinken op het terras van het hotel waar Wax voor het eerst met de ouders van Max heeft gesproken. Chique de frommel, en met een prachtig uitzicht.
Via de 7-meren route zijn we richting noorden gereden.
Na het merengebied veranderde het landschap in een soort woestenij. Droge pampa met zo her en der een riviertje en nog sporadischer een dorp of stadje.
Het werd een soort road-trip. Met z’n 4-en in de auto, om beurten rijden door eindeloze landschappen en wegen die je tot aan de horizon kan zien. Wel prachtig.
Na de toch wat sobere overnachtingen onderweg lukt het ons om een schitterende Posada te vinden in de buurt van Mendoza waar we ons ongebreideld tegoed konden doen aan de daar geproduceerde wijnen. Dat was echt genieten. Wat chillen aan de rand van het zwembad, heerlijk eten met bijpassende wijnen en zelfs nog paardrijden over de landerijen van de bodega Salentein. Deze wijnen zijn beroemd geworden aangezien ze bij het huwelijk van Max en Wax werden geschonken….dan moet het toch wel goed zijn. Lekker waren ze zeker.
Gister hebben we op het vliegveld van Mendoza weer afscheid van elkaar genomen. Elizabeth en Tiny zijn terug nar Buenos Aires en wij zijn ’s avonds teruggegaan naar Cordoba. Al met al was het een fantastische week. Erg leuk om met zijn vieren op pad te zijn, om bij te praten, te lachen, wijn te drinken etc.

• 21 Februari 2010 - 21:04

Monique:

Hi Sippie en Klaas,
    Vandaag was ik bij Janny in Harlingen: eigenlijk NLP dames maar Paulien ging onverwacht op vakantie naar Andalusie en Ineke&Mieke zegden af. Al wandelend langs de waddendijk hebben we het natuurlijk over jullie gehad: dat jij Sippie inmiddels een extreem getraind lichaam moet hebben en Klaas een six-pack. Nu ik de foto's zie, denk ik dat we dat goed hebben ingeschat. Wij aan onze kant hebben ons een winters soepje goed laten smaken (het ging prompt weer sneeuwen); we hebben de werkplaats bezocht waar Janny en Lubbert een huis willen gaan bouwen, en het kantoor van Janny waar ze met steeds meer zelfvertrouwen en plezier een eigen plek inneemt in het bedrijf. Een mooie ontmoeting weer, en vandaar ook dit mailtje, want Sippie, dan ben je er altijd ook bij. Maar dat verhaal over dast koninklijk wijntje was wel weer jaloersmakend...

Veel liefs oet Grunnen
    Monique

• 28 Februari 2010 - 13:31

Henk En Lia:

jullie reis/heel lange vakantie, zit er weer bijna op.
    Het was weer mooi beschreven en de plaatjes waren mooi.
    Lia heeft nu de griep en ik voel me ook niet echt lekker.
    Gaat wel weer over, voordat we 80 zijn.
    Geniet er maar van.

liefs Henk en Lia,
    ook oet Grunn

• 28 Februari 2010 - 17:19

Oane:

dag Sippie en Klaas,

Weer met plezier naar jullie foto´s en het verslag gekeken en gelezen. Wat een reis, knap en wat moet dit een bijzondere indruk op jullie maken en p¨rachtig dat jullie beste vrienden even bij jullie waren.
    Hier is het allerbelabberts weer en ik zou als ik jullie was nog lang niet terug gaan, gezien het fantastische klimaat daar.
    Nog een nieuwtje, Gerhard en Susanne krijgen in september een kleintje. Verder is het hier goed en met de andere jongens met aanhang ook.
    Jort is het weekend bij ons in Belgie geweest, gaat prima.
    Groet en geniet

Ach en Oane

• 28 Februari 2010 - 18:05

Froukje:

hoi klaas en sippie wat weer een prachtig verhaal. jullie kunnen wel een boek schrijven.nog maar twee weken en jullie moeten weer terug.hier alles oke.tut froukje.

• 01 Maart 2010 - 19:00

Annelies:

Hoe is het met jullie na de aardschokken?

• 01 Maart 2010 - 21:48

Tiny:

hallo, ik heb jullie belevenis-site van de andere buurtjes gekregen.
    Zit ook mee te genieten van jullie reis.
    Wat een avontuur, prachtig!
    Groetjes, H&T

• 02 Maart 2010 - 14:06

Janny:

Hey reizigers! Inmiddels alweer onderweg op de fiets? (zie net dat het alweer MAART is en jullie bericht van 21 febr, &*^%@^% zeg!time flies...)Monique liet het al doorschemeren; wij hebben weer een gezellig samenzijn gehad! Dat ze toch weer de moeite neemt om te komen he, die Monique, dat vind ik geweldig. Hier komen de sneeuwklokjes alweer boven, lubbert heeft zijn nieuwe hobby 'kippen & co' uitgebreid naar ca. 110 kippen en had ik al verteld dat we op wintersport zijn geweest? Was dat nu ook sneeuw daar op die volcan villarica? Jullie laten met die mooie foto's weer es zien hoe bijzonder de wereld is. En dat er altijd wel een wijntje te vinden is...
    Sippie en Klaas, veel plezier!!
    Dikke knuffel ut fryslan (haha, iemand moet het toch voor de friezen opnemen met al die grunningers...)

• 02 Maart 2010 - 23:52

Paulien:

Ha Klaas en Sippie,

Wie weet een van de laatste keren dat ik kan reageren want zo te lezen komen jullie bijna weer naar Grun.
    Met heel veel mooie foto's ervaringen verhalen enz.
    Ik ben net terug van een lange 8 daagse reis naar Andalusie.
    Ook daar was het mooi Heb dus Harlingen misgelopen maar dat halen we allemaal weer in. Wie weet gaan we nog een keertje voor een weekeinde weg
    genoeg om te praten,drinken, eten enz.
    Nog lekker genieten van de laatste vakantie dagen en pas op jullie zelf en gezond weer thuis komen.

Liefs,
    Paulien

• 04 Maart 2010 - 15:39

Daniel En Margriet:

Hallo buren,

Wij zijn ondertussen ook weer op reis geweest en hebben weer 5 staten in Amerika verkend.
    In de korte tijd dat jullie nog op stap zijn willen we jullie nog veel plezier toewensen!
    Groet,
    D&M

• 06 Maart 2010 - 09:40

Trea:

ha die sippie en klaas
    ik had even wat reisverslagen en fotoos in te halen en ik heb weer genoten. Ik zit momenteel in een enorme dip, zoals de meeste nederlanders. Oorzaak de foute wissel van Sven die er bij mij diep inhakt als friezin en het verder alles wat NL is. Geniet daar nog even volop en tot binnenkort.
    De wijn staat klaar!!!
    Dikke kus Trea